— gemeenten & overheid —

verhoog de burgertevredenheid door het optimaal inplannen van je personeel, taken & projecten

Er komen steeds meer burgermeldingen en er moeten meer taken en projecten ingepland worden, vaak over afdelingen en diensten heen. Je moet teams en middelen aansturen én waken over een eerlijke verdeling van alle shiften. Verlies je het overzicht en loopt de planning in de war? Dan verspilt je tijd en middelen en zijn jouw burgers en medewerkers wellicht ontevreden.

 

Syntegro biedt een complete Workforce Management oplossing voor Gemeenten & overheid: tijdregistratie, planning (personeel-, project- en taakplanning), job registratie en toegangsmanagent voor al je medewerkers en uitzendkrachten.

Plannen in functie van jouw requirements!

De juiste persoon inplannen voor de juiste taak is slechts één uitdaging. Vaak moet je ook rekening houden met allerlei randvoorwaarden: de beschikbaarheid van materiaal en materieel, startdata, deadlines, locaties, SLA’s, enzovoort.

 

We zorgen voor een optimale planning, tevreden medewerkers én burgers. Dat doen we met software die we volledig op maat van jouw planningsbehoeften inrichten:

  • Dankzij onze software heb je één centraal overzicht van al je medewerkers, taken, tijd en middelen.
  • Maak gebruik van verschillende planningen voor bijvoorbeeld burgerzaken en serviceteams voor onderhoud en algemene reiniging.
  • Een efficiënte projectplanning bij jaarlijkse projecten zoals culturele evenementen of sportaangelegenheden waarbij je project-, personeels- en takenplanning samenvloeien.
  • Door gebruik te maken van de personeelsplanning zet je altijd de juiste mensen op de juiste plaats in binnen jouw organisatie. Zo vermijd je onder- en overbezetting en de kosten die daarmee gepaard gaan.

 

  • Maak gebruik van onze standaard integraties met ticketsystemen. Zo plan je voor iedere melding snel de juiste medewerkers met de juiste competenties, materieel en materialen in.
  • Direct inzicht voor medewerkers in het actuele rooster. Ook na een wijzing is het rooster direct zichtbaar in de app.
  • Flexibel, efficiënt en eenvoudig voor planners. Dat doen we met een planningsbord op maat waarop we relevante, realtime informatie overzichtelijk weergeven. Denk aan beschikbaarheden, uurroosters en over- en onderbezetting. Zowel voor vaste medewerkers als voor uitzendkrachten.
  • Transparante nacalculatie door een overzicht welke middelen en tijd gespendeerd zijn per taak of project.

Makkelijke registratie & altijd inzicht 

Via de handige app en portal hebben medewerkers realtime inzicht in hun rooster, gewerkte uren en verlofsaldo’s. Een aanvraag is snel en gemakkelijk ingediend en de manager kan deze direct goedkeuren via de app of portal.

 

Voor tijd-, taak- en projectregistratie zijn er verschillende manieren voor medewerkers om zich te registreren: via de klok, een PC of via de app.

Automatische & betrouwbare tijdregistratie

Met tijdregistratie van Syntegro registreer je aan- en afwezigheden en alles wat impact heeft op de verloning van je medewerkers. Onze oplossing biedt meerdere voordelen binnen Gemeenten & overheid: 

  • Roosters: alle soorten roosters zijn mogelijk, zoals vaste- of flexibele rooster en open roosters.
  • Aan- en afwezigheden: alles wat van toepassing is op jouw organisatie kan ingericht worden, zoals ziekte, wettelijk- en bovenwettelijk verlof, ADV, TVT, (aanvullend) geboorteverlof,…. Met direct een overzicht van de (vakantie)planning van je afdeling of organisatie.
  • Overuren: jij bepaalt wanneer iets overwerk is, tegen welke percentages, en voor wie dit van toepassing is.
  • Toeslagen: een automatische berekening van toeslagen  zoals oproep-, stand-by of weekendtoeslag, maar ook reiskosten- of thuiswerkvergoeding.
  • Inzicht: je medewerkers hebben altijd inzicht in hun gewerkte uren, overuren, rooster en verlofsaldo’s, wat zorgt voor een hogere medewerkerstevredenheid.

    • Gebruikersrollen: de meeste voorkomende zijn HR, manager en medewerker, maar iedere gebruiksrol is mogelijk.
    • Volledig compliant: de software is volledig afgestemd op jouw CAO of bedrijfsreglement, voldoet aan de arbeidstijdenwet en is flexibel bij veranderde wet- en regelgeving.

    • Workflows: flexibel in te richten voor het beoordelen van aanvragen of afhandelen van excepties.
    • Aanwezigheidsbord: een actueel overzicht van je aanwezige medewerkers in geval van een calamiteit.

    Koppeling met je salaris- & HR-software

    Geen handmatige invoer meer door de standaard koppeling met je salarissoftware. Alle werknemer gegevens worden geïmporteerd vanuit de database van de salarissoftware. Op het einde van de maand exporteert Syntegro alle gegevens die nodig zijn voor een correcte verloning.

     

    Daarnaast bieden we nog veel meer standaard integraties

    Inzicht in je kosten door Job registratie 

    Voor direct inzicht en grip op de kosten van je gehele proces kies je voor de optionele module ‘job registratie’:

    • Registreer de tijd die jouw medewerkers spenderen aan een taak of project. Hierdoor heb je inzicht in de gewerkte uren per medewerkers, taak of project. Ook ziekte-uren kunnen hierin meegenomen worden.
    • Alleen relevante taken of projecten worden per medewerker getoond. Ze selecteren en registreren hun jobs en zien de details in hun kalender.

        • Met een koppeling naar jouw ERP-software kun je dankzij standaard API’s automatisch kostenplaatsen creëren en de geregistreerde informatie gebruiken voor nacalculatie en facturatie.
        • Uitgebreide rapportages van de besteedde tijd en realistische inzichten in je interne kosten.

        Controle door Toegangsmanagement & Bezoekersregistratie

        Met de oplossing van Synguard bieden wij een complete oplossing binnen hetzelfde software platform als Syntegro: 

        • Toegangsmanagement: regel wie er waar en wanneer toegang heeft tot je gebouwen, met een flexibele en schaalbare oplossing.
        • Bezoekersmanagement: ontvang je bezoekers hartelijk en geautomatiseerd, vanaf de eerste uitnodiging tot bij het vertrek, bij een receptionist of een selfservicekiosk.
        • Parkingmanagement: je parkeerruimte wordt optimaal benut met een realtime overzicht van het gebruik en de bezettingsgraad door werknemers, bezoekers, andere bedrijven en omwonenden.

        Referenties